AUGANTYS MOBILIEJI PIRKIMAI KELIA NAUJŲ IŠŠŪKIŲ VERSLUI (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 39 s.
Vitalijus Dubietis. Asmeninio albumo nuotr.
„Naršymas per mobiliuosius įrenginius sparčiai auga. Skaičiai priklauso nuo konkrečios srities. Jei tai bus limuzinų nuoma, beveik 80 proc. sudaro lankomumas iš mobiliųjų įrenginių. E. parduotuvėse dažniau lankosi žmonės tyrinėtojai, sudarantys apie 50 proc.“, – pasakoja e. prekybos specialistas, IT įmonės „Evispa“ įkūrėjas Vitalijus Dubietis. Ekspertas plačiau apžvelgia iššūkius, su kuriais susiduria įmonės, reaguojančios į šiuos pokyčius.
 

Iš dalies pasitvirtinusios prognozės

„Emarket“ 2013 m. pateiktame grafike matoma prognozė, kad iki 2016 m. sparčiai augs pirkimai per mobiliuosius įrenginius ir dar sparčiau augs pirkimai per planšetinius kompiuterius. Ekspertas tvirtina, kad bendros augimo tendencijos labai ryškios, jos pastebimos visame pasaulyje ir Lietuvoje, tik mūsų šalyje augimo tempas kiek mažesnis. Prognozes galima pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, tačiau planšetiniai kompiuteriai nėra tokie populiarūs. Statistiką iškreipia geros raiškos kompiuteriai, kurie nuėmus klaviatūrą tampa planšetiniais, jie fiksuojami kaip nešiojamieji kompiuteriai ir nėra įtraukiami į planšetinių kompiuterių statistiką, jiems nereikia papildomo dėmesio. Labiausiai įmonėms reikėtų koncentruotis į mobiliuosius įrenginius ir tobulinti per juos atėjusių vartotojų patirtį svetainėje.
 
Naršymas ir pirkimas

Kalbant apie mobiliuosius įrenginius, reikėtų atskirti pirkimo ir naršymo sąvokas. „Naršymo skaičius auga, nes maždaug prieš trejus ar ketverius metus tai buvo 15–20 proc. žmonių, prieš dvejus metus buvo maždaug 30 proc. žmonių, šiandien jau beveik pusė (50 proc.) vartotojų naudojasi mobiliaisiais įrenginiais naršydami“, – tikina V. Dubietis.

Vis dėlto perka šiuo metu tik ketvirtadalis. Apžiūrėjus prekes mobiliajame telefone, pirkimo procesas dažniausiai užbaigiamas per stacionarius kompiuterius. Artimiausiu metu įmonėms kylantys iššūkiai yra susiję su pirkimo didinimu per mobiliuosius įrenginius.
 


Kitoks naršymas

Įmonės smulkiai nagrinėja, ką žmonės veikia atėję į svetainę per kompiuterius, tačiau rečiau skiria pakankamai dėmesio mobiliesiems įrenginiams. Nors svetainės yra pritaikytos, reikia įvertinti, kad naršymas per mobiliuosius įrenginius skiriasi nuo stacionarių kompiuterių. Ekranas mažesnis, vartotojai naudoja funkciją, leidžiančią ekraną stumdyti į kairę ir į dešinę, mėgsta slinkti į puslapio apačią (angl. scroll). Visa tai įvertinus, galima pateikti daugiau reikiamos informacijos. „Pagrindinis iššūkis – sukišti daug informacijos į mažą ekraną ir tai pateikti patraukliai, neperkrautai“, – įsitikinęs ekspertas.

Pagerinti konversijos rodiklius padeda vizualiai (piktogramomis ar paveiksliukais) pateikta informacija apie greitą pristatymą ar atsiskaitymą grynaisiais pinigais. Taip pat kiekviename puslapyje turėtų būti reikiami veiksmo (angl. call to action) mygtukai: pirkinių krepšelis ar telefono numeris. Tai yra pagrindiniai dalykai, kuriuos reikėtų apmąstyti kuriant mobiliąją puslapio versiją. Toliau viskas priklauso nuo konkrečių duomenų analizės.
 
Vartotojų analizavimas

Norint padidinti konversijos rodiklius, reikėtų analizuoti, ką puslapyje veikia vartotojai, atėję iš mobiliųjų įrenginių, kur naršo, ką spaudžia, ką veikia: „Artimiausius keletą metų pagrindinė koncentracija turėtų būti į konversijos reitingo didinimą būtent iš mobiliųjų įrenginių, t. y. gilinimąsi, duomenų analizę, bandant suprasti, kaip žmonės pas tave naviguoja. Bet čia turi asmeninę nuomonę išmesti į šiukšliadėžę, nagrinėti statistinius duomenis, o ne galvoti, kas patogu ir kas ne“, – pabrėžia V. Dubietis.

Ekspertas rekomenduoja naudoti įrankį „Hot Jar“, kuris filmuoja vartotojo ekraną ir pagal jo atliktus veiksmus sukuria filmuką. Taip analizuojant pirkusius ar nepirkusius vartotojus galima įvertinti, kas puslapyje padaryta vizualiai neteisingai, ir koreguojant elementus pasiekti geresnių konversijos rodiklių.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai