KAIP IŠSISKIRTI IŠ MINIOS IR PELNYTI KLIENTO PASITIKĖJIMĄ? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 19 s.
Smiltė Juraitė. Asmeninio albumo nuotr.
Asmeninė ženklodara šiais laikais tampa vis svarbesnė ir darbe, ir asmeniniame gyvenime. Tinkamai suformuota asmeninė ženklodara gali atverti karjeros kelius, atskleisti naujų asmenin galimyb. Lektorė, konferencijos Išdrįsk pradėti pranešėja, rinkodaros specialistė Smiltė Juraitė pasakoja, kad kiekvienas asmuo kuria savo prek ženklą, kartais pats to nesuvokdamas.
 
„Pradedant kalbėti apie asmeninę ženklodarą (angl. branding), reikėtų paminėti, kad, žinome mes tai ar ne, bet kiekvienas iš mūsų yra prekių ženklas. Tiesą sakant, kai kuriais atvejais galima sakyti, kad asmeninė ženklodara yra reputacijos sinonimas. Aplinkiniai visada apie jus kažką galvoja, turi susidarę savo nuomonę. Vienintelis klausimas: ką jie apie jus galvoja ir ar jūs esate patenkinti tuo, ką jie apie jus galvoja?“ – teigia S. Juraitė.
 
Pradeda suprasti svarbą

Lietuvoje asmeninė ženklodara dar nėra taip stipriai paplitusi, o jos strategijos tik pradedamos įsisavinti. Vis dėlto pašnekovė pastebi, kad susidomėjimas auga ir poreikis modeliuoti savo prekių ženklą tampa būtinybe.
 
„Jaunus, savo karjerą tik imančius kurti žmones ši tema visada labai užkabina, jie entuziastingai imasi kurti savo asmeninio prekių ženklo strategijas. Kai kalbame apie asmeninę ženklodarą, kai kurie žmonės mano, kad tai yra kažkas labai įmantraus ir sudėtingo, kad tai reikalinga tik įžymiems žmonėms, politikams, verslo konsultantams, autoriams. Tačiau visai nesvarbu, kokia veikla užsiimate: ar esate teisininkas, ar gydytojas, ar draudimo agentas, ar masažuotojas, ar vertėjas, ar kirpėjas, vis tiek turite perduoti žinutę savo potencialiems klientams apie tai, kokią vertę jie kuria, kokias problemas sprendžia ir kuo yra išskirtiniai“, – įsitikinusi S. Juraitė.
 
Reputacija ir asmeninė ženklodara kartais vis dar suvokiama kaip reklama iš lūpų į lūpas, tačiau jų tapatinti nereikėtų. Anot pašnekovės, tokia reklama yra ne reputacija, o asmeninės ženklodaros padarinys. Tam, kad ta reklama būtų gera, svarbu tinkamai pasirinkti asmeninės ženklodaros strategiją.
 
Nuo ko pradėti?

Norint formuoti asmeninį prekių ženklą, anot S. Juraitės, svarbu pradėti nuo savianalizės ir suprasti, ką norima pasakyti aplinkiniams, kokį įvaizdį kurti. „Galima būtų pradėti nuo atsakymų į tris svarbius klausimus: „Kas aš esu? Ką aš veikiu? Kokias klientų problemas aš sprendžiu arba kokiose srityse galiu būti naudingas?“ Tuomet patraukliai suformuluoti lengvai įsimenamą prisistatymo žinutę 2–3 sakiniais. Tai ypač svarbu“, – pabrėžia pašnekovė.
 
Be to, ji pastebi, kad žmonės dažnai praleidžia asmeninei ženklodarai lemtingas akimirkas. „Būna, kad, dalyvaudami viešuose renginiuose, formaliuose dalykiniuose susitikimuose ar tiesiog sutikę seniai matytą bičiulį ar buvusį kolegą bei sulaukę klausimų: „Kas naujo? Ką veiki gyvenime? Kuo dabar užsiimi?“, sutrinkame ir nežinodami, kaip čia trumpai ir tinkamai save pristatyti, pagaliau tik išlemename: „Ai, nieko ypatinga. Prekyboje sukuosi, žinai.“ Tokiu atveju tai būtų siaubingai neišnaudota akimirka, mat praleidžiama proga susidomėjusiam žmogui tinkamai save pristatyti. Taigi trumpą prisistatymą reikėtų atsakingai paruošti, kruopščiai atrinkus žodžius ir pateikus informaciją taip, kaip norėtumėte, kad apie jus kalbėtų, jus prisimintų“, – pataria pašnekovė.
 
„Paguglinti“ apie save

Paklausta, kokių papildomų patarimų turėtų norintiesiems pradėti kurti asmeninį prekių ženklą, S. Juraitė pataria imtis panašių žingsnių kaip įprastoje rinkodaroje ir visų pirma atlikti aplinkos analizę. „Atlikite „Google“ paiešką apie save ir pažiūrėkite, ką žmonės jau dabar apie jus gali sužinoti. Čia vertėtų paminėti, kad reikia būti atsakingiems veikiant internete, spaudžiant „Patinka“ abejotinos reputacijos puslapiuose, aršiai komentuojant ar kritikuojant, nes tai gali nesutapti su pagrindine žinute, kurią apie save stengiatės iškomunikuoti“, – atskleidžia pašnekovė.
 
Jos teigimu, labai svarbu nusistatyti konkrečius tikslus, ko asmenine ženklodara norima pasiekti konkrečiu laikotarpiu. Ne mažiau svarbu nusistatyti ir tikslinę auditoriją, mat visiems patikti tiesiog neįmanoma, o ir nebūtina. „Turite apibrėžti, kam siunčiate žinutę apie save, kaip galima būtų apibūdinti jūsų tikslinį klientą, kokie yra geriausi sklaidos kanalai tam klientui pasiekti, kokios formos informacija jį gali sudominti, kokias jo problemas galima bus išspręsti“, – atkreipia dėmesį S. Juraitė.

Vis dėlto jokia strategija neveiks, jeigu vartotojai iš to negaus vertės. Pašnekovė įsitikinusi, kad asmeninės ženklodaros atveju būtina išsigryninti, kokia žinutė bus siunčiama ir kokia nauda suteikiama aplinkiniams.

„Prieš reklamuodami save gerai pagalvokite, kokią tikrąją vertę jūs kuriate savo klientams. Būtent ją ir reikėtų labiausiai pabrėžti skleidžiant žinutę. Juk, pavyzdžiui, jei kalbėtume apie čiužinius, techninė informacija apie medžiagą, iš kurios jie padaryti, yra mažiau svarbi nei tai, kaip ir dėl ko žmogus miegodamas ant to čiužinio pailsi, saugo nugarą ir pan. Taigi sukurkite tinkamą vertės pasiūlymą. Esminis dalykas yra tai, kad jūs turite išsiskirti iš minios ir atrasti savo unikalias savybes ar išskirtinius gebėjimus kurdami vertę klientui. Tai patraukia jūsų potencialių klientų dėmesį ir atveda jums tuos klientus iki durų. Tada turite galimybę realiai parduoti savo prekes ar paslaugas, įtikinti klientą savo ekspertiškumu ir viską atlikti taip, kad klientas sugrįžtų bei rekomenduotų jus kitiems“, – pataria S. Juraitė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai