KĄ DARYTI, KAD NUOMONĖS LYDERIŲ RINKODARA VEIKTŲ? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 2 s.
Laura Aleksandravičė. Asmeninio albumo nuotr.
„Net 80 proc. Y ir Z kartos atstovų sako, kad įžymūs žmonės (angl. influencers) daro įtaką jų vartojimo ir apsipirkimo įpročiams bei pasirinkimams. Tad nuomonės lyderių rinkodara mums atveria naujų galimybių daryti tiesioginę įtaką vartotojų sprendimams“, – įsitikinusi besikuriančios specializuotos nuomonės lyderių rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė.

Naujoji įtaką darančių žmonių era

Prekių ženklai jau ilgai savo komunikacijoje naudoja įžymybes. Jos tampa prekių ženklų veidais ar ilgalaikėmis ambasadorėmis. Naujoji era prasidėjo sparčiai populiarėjant socialiniams tinklams – atsirado vadinamosios socialinės žiniasklaidos įžymybės. Ši tendencija sparčiai auga vos penketą metų, todėl yra gana nauja ir neapibrėžta. „Prisiminkime, kad prieš keletą metų didžioji dalis Lietuvos nuomonės formuotojų buvo nemokamas žiniasklaidos kanalas ir reklamavo prekių ženklus mainais už prekes ar paslaugas. Tad nors atrodo, kad dešimtys Lietuvos įmonių naudoja nuomonės lyderių rinkodarą, tai kol kas labiau primena eksperimentus, o ne ilgalaikę strategiją“, – sako L. Aleksandravičė.

Planuoti kampanijas ir jų tikslus

Visgi, norint pasiekti apčiuopiamų rezultatų, nuomonės lyderių rinkodarą reikėtų planuoti ir vertinti kaip ir bet kurią kitą reklaminės sklaidos priemonę. Pirmiausia reikėtų numatyti konkrečius verslo tikslus ir pasirinkti tam tinkamus įtaką darančius žmones. Tiesioginę įžymaus asmens įtaką pardavimams galima išmatuoti tik turint e. parduotuvę ir davus specialią nuorodą ar kodą. Kitu atveju, norint įvertinti efektyvumą, reikėtų įvardyti kitus konkrečius rodiklius, kurių siekiama šia reklamine priemone. „Reikėtų kelti „smart“ tikslus: konkrečius, pamatuojamus, pasiekiamus, aktualius ir apibrėžtus pagal laiką, pavyzdžiui, parodyti savo produktą 3 tūkst. tikslinių vartotojų per mėnesį. Jei pasieksite tokį rezultatą, vadinasi, įžymybių rinkodaros kampanija buvo efektyvi“, – įsitikinusi ekspertė. Vis dėlto, norint kurti tvarų pasitikėjimą prekių ženklu, nuomonės lyderių rinkodarą reikėtų vertinti kaip ilgalaikę strategiją, o ne kaip vienkartinę akciją.

Natūraliai integruota reklama

Remiantis savo prekių ženklo vertybėmis ir potencialaus kliento portretu, reikėtų tinkamai pasirinkti įžymaus žmogaus profilį ir sklaidos kanalus. Kiekvienas kokybiškas nuomonės formuotojas turi savo kalbėjimo toną ir stilistiką, kuria unikalų gyvenimo turinį. Jis nekalba apie viską iš eilės. Prekių ženklą jis organiškai integruoja į kasdienę komunikaciją.

„Tikras nuomonės formuotojas pats yra prekių ženklas – jis turi savo unikalų braižą, stilių ir vertybes. Jis dalijasi realia patirtimi, ne tik reklama. Be to, jis niekada nesiima reklamuoti to produkto ar paslaugos, kuriuo netiki, todėl žmonės juo pasitiki. Svarbiausia – jis nekalba konkretaus prekių ženklo kalba, jis kalba sava kalba apie prekių ženklą ir tai, kas jam svarbu. Todėl efektyvaus nuomonės formuotojo apibrėžimas yra toli gražu ne skaitinis, o kokybinis“, – sako L. Aleksandravičė.

Skirtingi komunikacijos kanalai

„Lietuvoje vaizdo tinklaraštininkų skaičius vis dar nėra didelis ir neapima įvairių industrijų, tačiau ši situacija artimiausiu metu turėtų keistis.“
L. Aleksandravičė.
Kokybiški nuomonės formuotojai komunikuoja skirtingais kanalais transliuodami informaciją įvairiomis formomis. Nors jau kurį laiką vaizdo turinys tituluojamas turinio karaliumi, geriausių rezultatų galima pasiekti pasirenkant ne viename žiniasklaidos kanale populiarius asmenis (angl. multi-channel influencers). Keliose žiniasklaidos priemonėse besidalydami skirtingų formų turiniu, jie kuria tikrumo pojūtį vartotojui. „Pavyzdžiui, į „Youtube“ kanalą kelia vaizdo tinklaraščius, o „Instagram“ išnaudoja kaip asmeninį tinklaraštį. Deja, Lietuvoje vaizdo tinklaraštininkų skaičius vis dar nėra didelis ir neapima įvairių industrijų, tačiau ši situacija artimiausiu metu turėtų keistis“, – tendencijas apžvelgia agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja.

Ilgalaikis santykis su nuomonės formuotoju

Tam, kad prekių ženklas įgautų atpažįstamumą ir pasitikėjimą, neužteks keletą kartų atsirasti net ir gerai matomo nuomonės formuotojo sraute. Vartotojai pradeda atpažinti vienkartines reklamines kampanijas ir jos tampa mažiau paveikios, o ilgalaikis nuomonės formuotojo santykis su prekių ženklu tampa natūralia jo komunikacijos dalimi. Ir nors vartotojai suvokia, kad nuomonės formuotojas už tai gauna atlygį, tokio tipo reklama jų neerzina, jie tiki, kad įžymus asmuo pats naudojasi šio prekių ženklo prekėmis ar paslaugomis.

„2018 m. nuomonės lyderių rinkodarą reikia pradėti suvokti ne kaip rinkodaros taktiką, o kaip strategijos dalį, kuriai reikia visapusiško ir autentiško prekių ženklo ir įžymaus asmens santykių vystymo, nuolat kuriančio vertę abiem pusėms“, – apibendrina L. Aleksandravičė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai