„LINKEDIN“ PROFILIO NAUDA VERSLUI (#)

Simona Kvederytė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
Agentūros „SocialDrum“ socialinių tinklų specialistas Petras Ramanauskas Asmeninio albumo nuotr.
Socialinis tinklas „LinkedIn“ yra vieta, kurioje buriasi viso pasaulio profesionalai. Tad čia ką tik verslą pradėję asmenys gali būti atpažįstami kaip savo srities specialistai ir taip labiau matomi. Kaip susikurti gerą profilį? Ką pabrėžti ir ką nutylėti? Agentūros „SocialDrum“ socialinių tinklų specialistas Petras Ramanauskas sako, kad svarbių aspektų daug – dėmesį reikėtų skirti net detalėms.
 
Profilis kuria verslininko įvaizdį

„Įmonę kuriantis verslininkas turi būti matomas, atpažįstamas kaip savo srities specialistas, verslo atstovas. Visa tai gali atsiskleisti „LinkedIn“ profilyje per asmeninį savęs pozicionavimą, tinklaveiką, rodomus įgūdžius, kitų rekomendacijas, demonstruojamas žinias“, – aiškina P. Ramanauskas.

Jo teigimu, „LinkedIn“ apie jauną verslininką gali atskleisti bent penkis dalykus. Pirma, apibūdinti patirtį, kuri skatina pasitikėjimą, nes žmogus profilyje nurodo savo patirtį įmonėje, dalyvavimą mokymuose, organizacijų veikloje ar kitur. Antra, profilyje galima pasitikrinti verslininko draugų, pažįstamų ratą.

„Trečia, profilyje galima įžvelgti ir profesinius pomėgius. Jei pozicionuoji save kaip vienos srities specialistą, veikla, komentarai, ryšiai su žmonėmis turi rodyti, kad esi vienos ar kitos srities specialistas. Taip patvirtini, kad turi žinių ir išmanai savo sritį“, – tikina socialinių tinklų ekspertas.
„Svarbu pabrėžti, kad tinkamai kuriamas profilis gali aukštai iškilti „Google“ paieškoje.“
P. Ramanauskas.
Ketvirta, „LinkedIn“ profilis parodo, kaip verslininką vertina kiti. Profilyje galima rinkti įvertinimus, rekomendacijas iš kitų žmonių: buvusių kolegų, vadovų, partnerių.

Penkta, profilis parodo, ar verslininkas ir jo verslas linkę į tarptautiškumą. Profilyje aprašyti tarptautiniai seminarai, draugai iš užsienio rodo, kad žmogus turi potencialo suprasti, kaip dirbti su užsienio rinka. Be to, „LinkedIn“ atveria duris į pasaulio profesionalų tinklą, tad, tinkamai su žmonėmis užmezgus ryšį, galima nemažai pasiekti.

„Svarbu pabrėžti, kad tinkamai kuriamas profilis gali aukštai iškilti „Google“ paieškoje. Taip verslininką lengvai gali rasti potencialūs partneriai ar klientai“, – pabrėžia P. Ramanauskas.
 
Ką įrašyti?

P. Ramanausko teigimu, pirmiausia „LinkedIn“ profilyje būtina jauno verslininko nuotrauka su aiškiai matomu veidu. Geriausia, kai joje žmogus šypsosi, nes šypsena kelia pasitikėjimą.

„Antra, profilyje turi būti aiškiai aprašytos pareigos. Jeigu verslininkas save nuvertins apraše, neįrašys visų savo funkcijų, profilis gali neatsidurti „Google“ paieškoje. Dėl to kitiems bus sudėtingiau verslininką rasti, pastebėti, o šis dėl to gali prarasti reikšmingą kontaktą, potencialų investuotoją ar klientą“, – teigia specialistas.

Trečia, svarbi kontaktinė informacija. Ją verslininkas, vadovaudamasis sveiku protu, turėtų atskleisti tam, kad, pavyzdžiui, verslo partneriai galėtų pakviesti į susitikimą.

Ketvirta, profilyje būtinai reikėtų parodyti kitų nuomonę apie savo įgūdžius, pateiktus įvertinimus, rekomendacijas. Penkta, pomėgiai turi atskleisti žmogaus profesinę asmenybę.
 
Didžiausia klaida – vangumas

P. Ramanauskas pabrėžia, kad žmonės, kurdami ar pildydami „LinkedIn“ profilį, daro nemažai svarbių klaidų.

„Pagrindinė žmonių klaida yra nekomunikavimas. Susikuria profilį ir pamiršta. Jis tada atrodo statiškas. Turėtų būti priešingai – profilį reikia nuolat atnaujinti. Reikia pridėti informacijos apie naują klientą, įvykdytą projektą, pasiektą rezultatą, tikslus ir visa kita“, – sako P. Ramanauskas.

Tačiau nevertėtų į „LinkedIn“ profilį kelti visko iš eilės. Nereikia rodyti savo visapusiško išmanymo. „Grodamas negali būti ir orkestro dirigentu. Verslininkas yra vienos ar kelių sričių profesionalas. Ne visų. Todėl reikia pasirinkti kelias temas, kuriomis profilyje bus reiškiama nuomonė“, – sako P. Ramanauskas.

Jis taip pat pabrėžia, kad asmeninius, su profesija nesusijusius pomėgius reikėtų palikti socialiniam tinklui „Facebook“: „LinkedIn“ nėra vieta kalbėti apie patikusį filmą ar kavą, pamatytą spektaklį. „LinkedIn“ susijęs su profesinio įvaizdžio kūrimu. Todėl profilyje reikia kalbėti apie profesinius pomėgius, saviugdą, tobulėjimą savo profesinėje srityje.“

P. Ramanauskas sako, kad „LinkedIn“ yra pirmiausia ryšių mezgimo vieta, todėl profilyje nereikėtų daug pardavinėti: „Juk pirmą kartą sutikęs žmogų nesiūlai jam pirkti mašinos? Pirmiausia susipažįsti, pradedi kalbėtis apie bendrus interesus.“

Žmonės klysta, kai „LinkedIn“ profilį laiko vieta savo CV. Net pildydamas informaciją apie savo patirtį verslininkas turi perteikti tai, kuo ir kaip jis būtų naudingas, aiškiai tai įvardyti aprašuose. „Jei esi finansų specialistas, gal galėtum pakviesti žmones kreiptis finansiniais klausimais? Jei neatsispindi žmogaus nauda, profilis nebus dažnai lankomas“, – teigia agentūros „SocialDrum“ socialinių tinklų specialistas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai