VERSLO MADOS TENDENCIJOS (#)

Kristina Augustinaitė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 52 s.
Dizaineris - Seržas Gandžumianas. Diana Zak nuotr.
Mada mus skatina tobulėti, atrodyti šiuolaikiškai ir domėtis naujovėmis. Garsus dizaineris Seržas Gandžumianas įsitikinęs, kad tikslingiau kalbėti ne apie verslo madą, o apie verslo stilių: koks įvaizdis mums reikalingas, kam atstovaujame ir kokią žinią savo įvaizdžiu siunčiame kitiems. Verslininko stilių ir įvaizdį lemia daugybė veiksnių, tad juos ir aptarėme su šios srities specialistu.

Verslininko įvaizdžio svarba


Nors verslo pobūdis, kultūrinė aplinka ir finansinės galimybės labiausiai lemia tai, kaip atrodo verslininkas, dizaineris S. Gandžumianas įvardija pagrindinę taisyklę, kurios neabejotinai turėtų laikytis visi verslininkai, – tai kasdien atrodyti padoriai, skoningai ir prižiūrėtai. Kita vertus, įmonių vadovai turi didesnę eksperimentavimo laisvę ir gali šiek tiek nusižengti įprastai verslo mados stilistikai bei leisti sau įsigyti žaismingesnių aksesuarų.

„Nors mados tendencijos sukasi spirale ir vis prisimenama bei atnaujinama tai, kas seniai užmiršta, prognozuoti ateities mados tendencijas darosi vis sunkiau“
S. Gandžumianas. 

Pašnekovas įsitikinęs, kad rūpintis savo išvaizda ypač svarbu, jei įmonės sėkmė priklauso nuo verslininko prisistatymo ir įvaizdžio. Kalbėdamas apie išvaizdos svarbą, S. Gandžumianas prisimena ir kinų patarlę: „Savame kaime šneka mano protas, o svetimame – mano drabužiai.“ Apranga tarsi vizitinė kortelė atskleidžia, kiek sąžiningas ir patikimas yra verslo partneris. „Netvarkinga verslininko apranga išduoda, kad aplaidžiai ir nepagarbiai gali būti elgiamasi su kliento užsakymu“, – tvirtina pašnekovas. Juk apranga pasąmoningai siunčia žinutę klientams ir verslo partneriams apie verslininko patikimumą, profesionalumą, pagarbą sau, aplinkai ir kitiems.

Mados taisyklės versle

Kalbėdamas apie pasaulio ir Lietuvos verslo mados horizontuose vyraujančias stiliaus tendencijas, S. Gandžumianas įžvelgia panašius verslo mados standartus. Pašnekovo teigimu, neatsižvelgiant į kultūrinius skirtumus, visais laikais ir visose šalyse svarbiausia mados taisyklė yra ta, kad verslininkai turi atrodyti padoriai, o verslo apranga ir nešiojami aksesuarai turi derėti nepriekaištingai. Dizaineris pabrėžia, kad verslininkai turėtų daug dėmesio skirti kokybiškiems kostiumams. „Šiuo metu vyrauja mėlynos spalvos kostiumai ir vis populiaresni tampa violetiniai atspalviai“, – teigia S. Gandžumianas. Kokybiško kostiumo suteikiamą solidų įvaizdį neabejotinai sustiprina geri laikrodžiai, kuriuos verslininkai turėtų derinti su apranga.

Pasak dizainerio, pramogų pasaulio atstovams verta turėti ne tik keletą kostiumų, bet ir smokingą. Kalbėdamas apie batus, kuriuos derėtų rinktis verslininkams, S. Gandžumianas vardija keliamus reikalavimus: verslininko batai visuomet turi būti švarūs, prižiūrėti ir tinkamos spalvos, derančios su kostiumu. Be to, dizaineris atkreipia dėmesį į iš pažiūros nereikšmingą aprangos aspektą – kojines, kurios turėtų būti vienu atspalviu tamsesnės nei kostiumo spalva. Pašnekovas pabrėžia, kad ryškių spalvų kojinių verslininkai turėtų vengti, nepaisydami šiuo metu vyraujančios ryškių ir žaismingų kojinių mados. Kita vertus, žaismingos kojinės tinka kūrybinių sričių verslininkams, ieškantiems įdomaus, netikėto ir originalaus įvaizdžio.

Verslo mados pokyčiai

„Nors mados tendencijos sukasi spirale ir vis prisimenama bei atnaujinama tai, kas seniai užmiršta, prognozuoti ateities mados tendencijas darosi vis sunkiau“, – teigia S. Gandžumianas. Juk pokyčiai vyksta labai greitai. Pašnekovas pastebi, kad anksčiau užtekdavo pristatyti dvi mados kolekcijas per metus, ilgainiui prireikė dviejų kolekcijų per sezoną, o dabar pristatoma net 10–12 kolekcijų per vieną sezoną. Naujos informacijos ir naujų gaminių pasiūlos lavinai nepailstamai užliejant vartotojus, prognozuoti, kokios mados tendencijos vyraus po penkerių metų, beveik neįmanoma. Vis dėlto, kalbėdamas apie ateities verslo mados tendencijas, dizaineris teigia, kad per ateinančius penkerius metus mados pasaulyje neabejotinai keisis technologijos, spalvos, raštai, aksesuarai, drabužių proporcijos ir akcentai.

Patarimai jauniesiems verslininkams

S. Gandžumianas teigia, kad verslininko išvaizda turėtų tinkamai atspindėti turimo verslo pobūdį: jeigu startuolis yra susijęs su grožio pramone, verslininko aprangoje svarbūs įdomūs ir žaismingi akcentai. Kita vertus, informacinių technologijų versle, kur taip svarbu užtikrinti teikiamų paslaugų patikimumą, šią žinią taip pat turėtų skelbti nepriekaištinga, pasitikėjimą skatinanti verslininko apranga.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai