LIETUVIAI SUKŪRĖ NIŠINĮ SOCIALINĮ TINKLĄ (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 32 s.
Tadas Valaitis. Asmeninio albumo nuotr.
Pasaulyje, užvaldytame socialinių tinklų milžinų, regis, būtų sudėtinga rasti nišą naujam tokio tipo projektui. Vis dėlto lietuvių komandai patikėtas neeilinis darbas sukurti socialinį tinklą „Metalface“, skirtą metalo perdirbėjams. Projekto vadovas Tadas Valaitis atskleidžia, kad net pačiai komandai tokio produkto poreikis pasirodė keistas, tačiau dabar akivaizdu, jog egzistuoja milžiniška paklausa.
 
Kuriamas dvejus metus

Užklausos dėl „Metalface“ kūrimo lietuviai sulaukė iš tarptautinės olandiško kapitalo įmonės, kuri, nusivylusi ankstesniu turkų darbu, savo idėjos tolesniam plėtojimui pasirinko įmonės „Present Connection" Kauno padalinyje įsikūrusią komandą.
„Siekiame sukurti geriausią įrankį vartotojams ir nuolat tobuliname technologinius sprendimus bei ieškome plėtros galimybių užsienio rinkose.“
T. Valaitis.
„Socialinis tinklas „Metalface“ pradėtas kurti 2016 m., tačiau pradžioje su projektu darbavosi IT specialistų komanda iš Turkijos. Darbų kokybė nepateisino užsakovo iš Olandijos lūkesčių, tad buvo ieškoma kitų sprendimų ir projekto kūrimas buvo patikėtas įmonės „Present Connection“ specialistams“, – prisimena pašnekovas.
 
Anot jo, šis socialinis tinklas visiškai nišinis, todėl buvo šiek tiek keista, koks didžiulis susidomėjimas atsirado visai netrukus.
 
„Tai didžiausias pasaulyje socialinis tinklas, skirtas metalo perdirbėjams. Jau veikiančioje platformoje šiuo metu yra registruota daugiau nei 20 tūkst. įmonių ir beveik 5 tūkst. vartotojų iš viso pasaulio. Kiekvieną mėnesį šis skaičius vis didėja. Gavus šį užsakymą, IT specialistus pradžioje apskritai nustebino toks projekto poreikis rinkoje. Žinoma, dirbant su tokiu projektu, teko ir vis dar tenka susidurti su nemažai iššūkių, nes šiuo atveju labai svarbu pažinti vartotojų poreikius ir pasiūlyti jiems tokį produktą, kurie jį galėtų paprastai ir patogiai naudoti. Taip pat siekiame sukurti geriausią įrankį vartotojams ir nuolat tobuliname technologinius sprendimus bei ieškome plėtros galimybių užsienio rinkose“, – pasakoja T. Valaitis.
 

„Metalface“ komanda

Unikalūs pasaulyje

Lietuvių sukurtas tinklas konkurencijos jaučia labai mažai, mat stipriai specializuotų ir vartotojų poreikius atliepiančių socialinių tinklų nėra itin daug.
 
„Platformos „Metalface“ tikslas – sujungti metalo perdirbėjus iš įvairių šalių, nuolat teikti jiems rinkos naujienas, įskaitant realias metalų kainas ir išsamią informaciją apie įvairias metalo perdirbimo įmones visame pasaulyje. Socialiniame tinkle „Metalface“ vartotojai gali rasti jiems rūpimus kontaktus, įmones, kurios perka ar parduoda metalo laužą. Čia galima bendradarbiauti ir megzti verslo sandorius, rasti aktualiausias rinkos naujienas iš skirtingų užsienio žiniasklaidos šaltinių, nuolat informuojama apie kainų pokyčius ir galima megzti verslo ryšius. Netolimoje ateityje platformoje bus pasiūlyta atlikti ir realius metalo laužo prekybos sandorius“, – projektą pristato pašnekovas.
 
Komanda nedidelė

Rimto projekto komandą sudaro vos septyni specialistai, tačiau tai tik dar kartą patvirtina taisyklę, kad ne kiekybė lemia kokybę. Su „Metalface“ pluša projekto vadovas, vidinio programavimo specialistas, programuotojas, kokybės užtikrinimo specialistė, produkto dizaineris ir komunikacijos specialistė. Netolimoje ateityje į savo ratą komanda priims ir mobiliųjų programėlių programuotoją. Kiekvienas komandos narys atsakingas už tam tikrą sritį, tačiau siekdami bendro tikslo nesunkiai susidoroja su kylančiais sunkumais.
 
„Didžiausi iššūkiai susiję su noru užtikrinti tinkamą platformos veikimą ir siekiu nuolat diegti vartotojams skirtus atnaujinimus. Esame gana nedidelė komanda, todėl reikia mobilizuoti pajėgas stengiantis palaikyti platformos funkcionavimą ir numatytu laiku įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Taip pat reikia laiko perprasti specifiniams metalo perdirbėjų iš įvairių pasaulio šalių poreikiams. Ši rinka ilgai buvo gana konservatyvi, nes dauguma metalo prekybos sandorių vykdavo asmeninių susitikimų metu, todėl, siekiant viską perkelti į virtualią erdvę, reikia ne tik pelnyti vartotojų pasitikėjimą, bet ir nuolat galvoti apie naują jos funkcionalumą. Turime atsižvelgti ir į vartotojų duomenų saugumo veiksnius“, – pasakoja pašnekovas.
 
Anot T. Valaičio, dirbant su tokio masto projektu, negalima sau leisti nustoti tobulėti. Būtina nuolat atnaujinti žinias ir gilintis į tikslinės rinkos poreikius.
 
„Įdomu tai, kad dirbant šiame projekte yra galimybė nuolat tobulinti savo žinias, būti IT naujovių centre, perprasti specifinės rinkos poreikius ir tobulinti jau veikiantį produktą. Šiuo metu „Metalface“ veikia interneto svetainėje, taip pat programėlėse, pritaikytose „Android“ ir „iOS“ įrenginiams, taigi įdomios veiklos išties nemažai“, – teigia projekto vadovas.
 
Lietuviai pasirinkti neatsitiktinai

Paklaustas, pagal kokius kriterijus buvo atrinkta būtent jų komanda, pašnekovas tikina, kad sulaukia daug grįžtamojo ryšio iš Olandijos užsakovų, teigiančių, kad lietuvių darbo kokybė yra aukštesnė, lyginant su kitų Europos šalių specialistais.
 
„Pagrindinės priežastys, kodėl užsakovai iš šios šalies renkasi lietuvius, yra kokybiškos paslaugos ir profesionalūs, aukštos kvalifikacijos specialistai. Taip pat juos vilioja patrauklios paslaugų kainos, nedidelis laiko tarp šių šalių skirtumas ir palyginti nedideli kultūriniai skirtumai, kurie yra išties labai svarbūs siekiant per atstumą suderinti pagrindinius veiklos poreikius ir susivienodinti lūkesčius“, – atskleidžia T. Valaitis.
 
Linki domėtis naujovėmis

Pašnekovas, linkėdamas sėkmės visiems pradedantiesiems verslininkams, atkreipia dėmesį į žinių troškimo svarbą ir nuolatinį augimą. Tik taip verslas bus sėkmingas ir sulauks tarptautinio dėmesio, didelių užsakymų bei palaikymo.
 
„Palinkėčiau nuolat domėtis rinkos naujovėmis, turėti patikimų specialistų komandą ir gerai pažinti galutinį vartotoją, kuriam yra kuriamas produktas“, – linkėjimus siunčia pašnekovas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai