TAUTIŠKOS ENERGIJOS KUPINAS PROJEKTAS SIEKIA MINIOS FINANSAVIMO SĖKMĖS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 25 s.
Akvilė Bartaševičiūtė Asmeninio albumo nuotr.
Prieš nepilnus metus startavęs ir lietuviška dvasia pulsuojantis projektas „ToBe.lt“ išbando savo jėgas minios finansavimo platformoje. Projektą įgyvendinti ėmėsi iniciatyvūs ir įvairios visuomeninės patirties turintys lietuviai: šiaulietė Agnė Vertelkaitė (35), anksčiau devynerius metus dirbusi Čikagoje su lietuvių diaspora, iš Varėnos kilęs ir kelius „Misijoje Sibiras“ mynęs Valdas Samkus (30) bei vilnietė Akvilė Bartaševičiūtė, septynerius metus aktyviai dirbanti su lietuvių bendruomenėmis užsienyje (26).
 
Siekia rasti vietos tautiškumui

„ToBe.lt“ – idėja, išaugusi į visuomeninę iniciatyvą, suburiančią vis daugiau žmonių. Pirmasis idėjos autorius – atlikėjas ir visuomenininkas Jurgis Didžiulis. Jis idėją apibūdina paprastai: „ToBe.lt“ yra mūsų pastangos įkvėpti žmones iš naujo pagalvoti apie savo lietuvybę ir ryšį su kultūriniu, tautiniu paveldu. Norime juos įkvėpti atrasti savitą santykį su savo šaknimis ir suvokti, kad netgi šiuolaikiniame pasauliniame kontekste yra vietos tautiniam identitetui.“
 
Šios iniciatyvos tikslas, anot koordinatorės A. Bartaševičiūtės, rasti įkvepiančių lietuvybės apraiškų už Lietuvos ribų, kurie mus paskatintų priimti platesnės lietuvybės, sujungiančios visus savo vaikus, idėją. Kilnus sumanymas nepaliko abejingų ir subūrė stiprią, išvien veikiančią komandą, kuri jau turi kuo pasigirti.
 
„Jau esame išvažiavę į dvi keliones, kur susitikome su Amerikos lietuvių bendruomenėmis, taip pat jau išleidome keletą singlų ir sukūrėme filmą apie užsienio lietuvius ir jų puoselėjamą lietuvybę. Šiuo metu portale „15min“ leidžiame interviu ciklą su ypatingais Vakarų pakrantės lietuviais, kooperuojame su kitais projektais ir portalais. Oficialiai išleidome idėją Lietuvai – kvietimą visiems lietuviams menininkams padėti tiesti tiltus tarp lietuvių užsienyje ir lietuvių Lietuvoje“, – pasiekimus vardija pašnekovė.
 
Vis dėlto didžiausiu sunkumu startuojant A. Bartaševičiūtė įvardija finansų stygių, kuris aktualus kiekvienam pradedančiajam. Džiugu, kad pavyko gana greitai rasti rėmėjų ir idėją palaikančių žmonių tiek Lietuvoje, tiek užsienyje ir „ToBe.lt“ įsivažiavo.
 
Pasirinko „Indiegogo“

Tolesnei iniciatyvos plėtrai komanda nutarė pritraukti finansavimą platformoje „Indiegogo“. Likus mėnesiui iki kampanijos pabaigos, A. Bartaševičiūtė pasakoja, kad pasirinko tokį būdą tikėdami bendruomeniškumo jėga.
 
„Indiegogo“ pasirinkome todėl, kad tikime, jog bendruomenės kuria ryšius tarpusavyje. Mūsų projektas yra ne pelno siekiantis ir visi surinkti pinigai yra iš bendruomenių ir mūsų partnerių“, – atskleidžia pašnekovė.
„Dažniausiai žmonės aukoja nuo 20 iki 50 dolerių, už kuriuos mes jiems dovanojame mūsų partnerių „LT Identity“ sukurtas dovanas.“
A. Bartaševičiūtė.
„ToBe.lt“ išsikėlė 10 tūkst. lankstų tikslą. Šiuo metu jau pasiekti 5 proc. svajonės. Komanda siūlo net 12 pasirinkimų, ką gali įsigyti projekto rėmėjai. Mažiausia skiriama suma – 1 JAV doleris už kurį rėmėjas gauna „Ačiū!“ sertifikatą. Vėliau už didesnes 10–50 eurų sumas įteikiama įvairi atributika: tautinės apyrankės, ženkliukai, riboto leidimo kojinės, dar brangiau įvertinti drabužiai su tautiniais akcentais. Sudaryti įvairūs komplektai, pateikiami įdomūs pasiūlymai. Brangiausiai kainuojantis pasiūlymas – susitikimas su projekto iniciatoriumi. Už daugiau nei 1,5 tūkst. eurų nusipirkęs šį pasiūlymą rėmėjas gauna pietus su idėjos autoriumi J. Didžiuliu ir beveik visus anksčiau siūlytus suvenyrus bei sertifikatą.
 
Neatsižvelgdama į pasirinkimų gausą ir didžiulį susidomėjusiųjų srautą, A. Bartaševičiūtė teigia, kad dažniausiai rėmėjai renkasi pigesnes pasirinkimų alternatyvas ir rečiau ryžtasi prisidėti didesnėmis sumomis.
 
„Dažnai žmonės rašo asmenines žinutes klausdami apie mūsų projektą, kuo užsiimame, norėdami prisidėti ir palaikydami mus dėl projekto svarbos lietuvių bendruomenėms visame pasaulyje. Sulaukėme nemenko susidomėjimo ir siūlomais produktais, nes tai yra unikalūs gaminiai su lietuviška simbolika. Dažniausiai žmonės aukoja nuo 20 iki 50 dolerių, už kuriuos mes jiems dovanojame mūsų partnerių „LT Identity“ sukurtas dovanas“, – pasakoja pašnekovė.
 
Būtinas pasiruošimas

Startavę platformoje „Indiegogo“, komandos nariai jau mato pirmuosius pasiruošimo pliusus ir minusus. A. Bartaševičiūtė nedvejodama patikina, kad būtina atlikti namų darbus prieš pradedant minios finansavimo kampaniją.
 
„Mums sekėsi puikiai, tačiau teko įdėti daug pastangų, kad kampanija būtų sėkminga. Pasiruošimas jai kainavo daug laiko, bet galiu pasakyti, kad pati platforma nesukėlė jokių sunkumų ir viskas joje veikia puikiai“, – patirtimi dalijasi pašnekovė.
 
Ji pabrėžia ne mažiau svarbų kokybišką turinį tam, kad rėmėjas atkreiptų dėmesį į „Indiegogo“ sraute atsiradusią kampaniją. Pačių „ToBe.lt“ atveju daugiausia susidomėjimo sulaukiama iš JAV ir Lietuvos.
 
„Labai svarbu naudoti kokybišką vizualią medžiagą, nuotraukas ir trumpus vaizdo įrašus, nes jie labiausiai atkreipia žmonių dėmesį. Mūsų kampanija startavo prieš keletą savaičių ir daugiausia rėmėjų jau turime iš JAV ir Lietuvos. Taip pat atsirado keletas iš Skandinavijos šalių ir Didžiosios Britanijos“, – rėmėjų kilmę atskleidžia A. Bartaševičiūtė.
 
Svarbu tikėti

Paklausta, ką galėtų patarti ar ko palinkėti kitiems pradedantiesiems, „ToBe.lt“ projekto koordinatorė A. Bartaševičiūtė teigia, jog svarbus pasirengimas ir tikėjimas.
 
„Jeigu planuojate startuoti minios finansavimo platformoje, mes linkime neskubėti ir skirti pakankamai laiko kampanijai paruošti. Ir svarbiausia – tikėti savo idėja!“ – džiugiai palinki pašnekovė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai