ŠVENTINĖ RINKODARA: KĄ PASAKYTI SAVO KLIENTAMS? (#)

Inga Rauluševičienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 51 s.
Reklamos agentūros „Indiana“ skaitmeninės rinkodaros vadovė Dovilė Filmanavičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.
Jau įpusėjo šventinis šurmulys, prekybos centrai perkrauti asortimentu. Šventinė rinkodara jau daug metų iš eilės nebesukelia nuostabos, o nuo spalvų vaivorykštės mirga akyse. Kokios tendencijos pastebimos šventinėje rinkodaroje, apžvelgia reklamos agentūros „Indiana“ skaitmeninės rinkodaros vadovė Dovilė Filmanavičiūtė.
 
Svarbu pataikyti į vartotojo jauseną

Pašnekovė pasakoja, kad šių metų šventinė rinkodara prasidėjo gana anksti, tačiau nelabai skiriasi nuo praėjusių metų. Vyksta aktyvi komunikacija, intensyvėja reklamos, parduotuvių lentynos tiesiog šluojamos.
„Šiuo šūkiu stengtasi priminti kiekvienam, kad dėl beprotiško gyvenimo tempo užmirštame esminius dalykus.“
D. Filmanavičiūtė.
„Prekių ženklai šventiniu laikotarpiu stengiasi atkreipti dėmesį į save visomis įmanomomis rinkodaros priemonėmis: akcijomis, nuolaidomis, kompleksiniais pasiūlymais, kai gali gauti visko už palankiausią kainą. Tai laiko patikrinti būdai ir bandymai kaskart prisivilioti klientų, kai pačios agentūros, įmonės ir didesnės bendrovės greičiausiai išleidžia šventinei reklamai didžiausią dalį per metus sukauptų finansinių išteklių. Dėmesį atkreipė ir atmintyje išliko Vilniaus prekybos centro „Panorama“ lauko reklamos stendas „Kitu kampu“ su neįprastais žodžiais: „Šv. Kalėdų stebuklas yra tada, kai surandi laisvą vietą stovėjimo aikštelėje, o Šv. Kalėdas ištveri kartu.“ Šiuo šūkiu stengtasi priminti kiekvienam, kad dėl beprotiško gyvenimo tempo užmirštame esminius dalykus. Tai yra vienas iš originalių reklamos pavyzdžių, kuris buvo artimas man, ir manau, kad pataikė tiesiai į dešimtuką ir palietė ne vieno vartotojo jauseną“, – mintimis dalijasi D. Filmanavičiūtė.
 
Socialiniai tinklai padeda rasti vartotojų

Skaitmeninės rinkodaros vadovės teigimu, pastebima tendencija, kad, prisitaikydamos prie visuomenės poreikių, įmonės vis daugiau investuoja į socialinių tinklų reklamą, mažiau biudžeto skirdamos įprastoms reklamos formoms.
„Šventinės rinkodaros principai per pastaruosius metus ne itin pasikeitė, tik įvyko nedidelis postūmis ir dabar pagrindinė įmonių biudžeto dalis atiduodama socialinių tinklų reklamai, kuri padeda surasti žmones, paskui dar kartą atkreipti jų dėmesį žinute. Tai galima buvo daryti jau prieš keletą metų, bet kūrybinių įžvalgų neatsirado. Šiuo laikotarpiu vartotojų jausmai ir poreikiai išlikę tie patys, tad įvairiais būdais bandoma dar kartą juos patikrinti, pavyzdžiui, 50 proc. nuolaidomis ir pan.“, – vardija pašnekovė.
 
Nepamiršti, ką norime pasakyti

Rinkodaros specialistė patikina, kad kalėdinis laikotarpis yra pats pelningiausias metas visiems renginių organizatoriams ir rinkodaros specialistams, nes šiuo laikotarpiu visas darbas vyksta tarsi savaime, perdėto skatinimo pirkti net nebūtina naudoti.

Vis dėlto pašnekovė turi vieną patarimą: „Reikėtų nepamiršti, ką norime prekių ženklu pasakyti ne tik per keturias savaites, bet ir per visus metus. Suprantama, kad mažiau žinomiems ar populiariems prekių ženklams tai lyg priminimo apie save metas, sutelkus didžiausias pajėgas, bet žmonėms reikėtų nepamiršti, kas esame, giliai įkvėpti ir nepasiduoti masinės šventinės rinkodaros priemonių traukai.“
 
Sekime pasaulinių įmonių pavyzdžiu

Reklamos agentūros „Indiana“ vadovė nuolat domisi naujovėmis skaitmeninės rinkodaros srityje ir turi savo asmeninę viziją, kaip galima būtų patobulinti šventinio laikotarpio reklamų afišas, takelius, stendus. „Kasmet sudaromi gigantiškų ir puikiai žinomų pasaulio bendrovių įsimintiniausių kalėdinių reklamų topai. Be jokios abejonės, vyksta tam tikra konkurencija tarp prekių ženklų. Jie dėlioja šventinės rinkodaros strategijas, pavyzdžiui, į rinką išleidžia žaislus vaikams ar vykdo paramos akcijas. Šventės tampa artimesnės širdžiai, kai reklamos nėra įkyrios, agresyvios ir leidžiančios ramiai laukti švenčių. Įkyrūs komerciniai pasiūlymai, nuolat krintantys ekrane naršant po portalus, gadina šventinę laukimo nuotaiką ir juos norisi praleisti. Rinkodaros specialistams tikrai yra ko pasimokyti, tad reikėtų daugiau sekti pavyzdžiais pelningiausių įmonių ir turinčių jau pripažintų prekių ženklų. Šventinėje rinkodaroje Lietuvoje turėtų atsirasti daugiau kūrybiškumo ir išėjimo iš įprastų reklamos rėmų, kas sukeltų vartotojams papildomų minčių srautą ir priverstų atsigręžti į save“, – įžvalgomis dalijasi D. Filmanavičiūtė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai