NAUJAS FONDAS PADĖS ŽENGTI PIRMUOSIUS ŽINGSNIUS Į VERSLO PASAULĮ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 58 s.
Naujo investicinio fondo „Blue Lime Labs“ kūrėjai - Per Moller ir Gytenis Galkis. Asmeninio archyvo nuotr.
Gyvenimas paprastai vienas duris uždaro, bet kartu atidaro kitas. Kiek mažiau nei prieš metus teko kalbėtis ir rašyti apie startuolį „OziPay“. Jo komanda kūrė apyrankę-piniginę, kuri turėjo festivaliuose, koncertuose ir kituose renginiuose pakeisti piniginę. Deja, ilgai plėtotas projektas nepasiteisino ir „OziPay“ veiklą nutraukė. Tačiau net ir nepavykęs projektas dažnai gali tapti nauja pradžia. Dėl „OziPay“ vienas jo kūrėjų Gytenis Galkis susipažino su danų investuotoju Peru Molleriu, su kuriuo dabar Lietuvoje kuria naują investicinį fondą „Blue Lime Labs“. Su G. Galkiu susėdome pasikalbėti apie tai, kaip šis fondas atsirado ir ką nauja jis žada atnešti į Lietuvos startuolių ekosistemą.

Susipažino ieškodamas investicijų


G. Galkis pasakoja, kad su P. Molleriu susipažino dirbdamas prie „OziPay“. Danas buvo vienas iš potencialių investuotojų. „Mes kaip tik išbandėme „OziPay“. Siekėme jį pristatyti investuotojams užsienyje. Čia apsilankė ir Peras Molleris, tiesiog ieškojęs idėjų, į kurias galėtų investuoti. Apsikeitėme kontaktais. Kai aš Kopenhagoje gyniausi magistro darbą, nusprendžiau parašyti Perui ir paklausti, ar būtų įmanoma jam pristatyti savo verslo planą. Susitikome viename iš startuolių, į kuriuos jis jau buvo investavęs, pavadinimu „Volt“. Jis norėjo mane supažindinti su tais vyrukais, nes jie užsiima baterijų kroviklių nuoma per festivalius. Taigi jie yra toje pačioje rinkoje, į kurią norėjo įeiti ir „OziPay“. Susitikimas buvo labai malonus ir produktyvus, bet po jo paaiškėjo, kad panašius į mūsų sprendimus jau ne kartą bandyta įdiegti į rinką. Iki šiol nesėkmingai. Buvo išryškintos problemos, kurias reikėjo išspręsti, bet paaiškėjo, kad pagal mūsų modelį verslą sukurti bus labai sunku. Bandėme atlikti tuos savo namų darbus, bet galiausiai pamatėme, kad mums nepavyks išspręsti tų problemų“, – prisimena pašnekovas.

„Efektyvumo didinimas įmonėse ir yra tai, į ką mes orientuojamės. Žmogus, turintis reikiamų žinių ir verslumo gyslelę, yra būtent tas, kuris gali sukurti reikiamus sprendimus. Mūsų tikslas yra jam padėti“
G. Galkis

Taigi, nors investicijos ir impulso judėti pirmyn nepavyko gauti, užsimezgė labai naudinga pažintis, kuri vėliau pasirodė lemtinga. Galvodamas apie ateitį, G. Galkis natūraliai prisiminė P. Mollerį, tai, kad su juo buvo labai paprasta bendrauti, ir nutarė paprasčiausiai paklausti jo patarimo. „Tiesiog parašiau P. Molleriui ir paklausiau, ar jis neturi kokių įdomių kontaktų. Jis mane pakvietė kavos ir tada papasakojo apie savo „Blue Lime Labs“ idėją. Kaip investuotojas jis susidūrė su tokia problema: angelas paprastai investuoja į jau kokius metus veikiantį startuolį, turintį tam tikras pajamas, klientų, bet už tai investuotojas gerokai permoka, nes tiems trims vyrukams, dirbantiems prie startuolio, tenka mokėti dideles pajamas, nors dar net neaišku, ar idėja atsipirks. Jis norėjo į startuolį investuoti daug anksčiau“, – teigia vienas iš „Blue Lime Labs“ įkūrėjų.

Pasak jo, naujojo fondo išskirtinumas yra susitelkimas į pačios ankstyviausios stadijos startuolius. Tiksliau dar net ne startuolius, o jų idėjas. Čia, Vilniuje, „Blue Lime Labs“ kuria savo visų būtiniausių sričių specialistų komandą, kuri idėjų autoriams padės sukurti patį pirmąjį produkto variantą. Fondo tikslas – kuo greičiau investuoti į idėją ir arba greitai įsitikinti, kad ji neturi perspektyvos rinkoje, arba pasiekti teigiamą rezultatą. „Dabar mūsų tikslinis klientas yra žmogus, jau kelerius metus dirbantis įmonėje ir matantis jos veikloje kokį nors neefektyvumą, turintis viziją, kaip tą neefektyvumą pašalinti, bet stokojantis komandos, kuri padėtų tą viziją įgyvendinti. Tam juk reikia žinių, kaip kurti, koks turi būti pirmasis produktas, kokie būtini žingsniai, kaip ištirti rinką, kaip bendrauti su klientais ir t. t. Matome, kad per tą laikotarpį sugaištama labai daug laiko ir už jį paskui turi sumokėti pirmieji investuotojai. Todėl leidžiame tokiam žmogui turėti partnerį, kuris padėtų tobulinti produktą“, – pasakoja G. Galkis.

Taikinys – verslo verslui produktai

„Blue Lime Labs“ pradėjo veikti tik balandį, bet jau per tris mėnesius spėjo priglausti du Lietuvos ir vieną Danijos startuolį. Žinoma, tai dar tik pradžia. Fondas juk visiškai naujas, menkai žinomas, dar ir pats ieškantis savojo balso, bet dauguma esminių strategijos punktų jau aiškūs. „Lietuva yra vieta, kurioje mes norime plėtoti projektus, turėti čia savo komandą. Mums geriausiai pažįstamos Baltijos šalių, Skandinavijos rinkos. Sunkiau būtų dirbti su Jungtinės Karalystės ar Vokietijos startuoliais, bet ir jų neatmetame. Dabar tiesiog labiausiai norime išsigryninti savo veiklos modelį. Orientuojamės tik į verslo verslui produktus ir paslaugas, kurie galėtų būti parduodami ir per šaltuosius skambučius. Tai turi būti paprastos paslaugos ir produktai, sprendžiantys aiškias problemas. Tai pats idealiausias variantas“, – atskleidžia pašnekovas.

Pasak jo, aišku ir tai, kad „Blue Lime Labs“ nori dirbti su jau šiek tiek gyvenimo patirties įgijusiais žmonėmis, tokiais, kurie jau yra įleidę šaknis didesnėse įmonėse ir kurių įgyta patirtis leidžia kurti kokybiškas idėjas. „Studentų idėjos dažniausiai yra dar vienas socialinis tinklas ar, pavyzdžiui, universiteto problemų sprendimas. Nieko keista, jie tiesiog aplinkui tai mato. Žmogus, jau dirbantis įmonėje, mato jos operacijas, tai, kas veikia neefektyviai. Jeigu kažkas yra neefektyvu vienoje įmonėje, tikėtina, kad panaši problema yra ir kitoje. Efektyvumo didinimas įmonėse ir yra tai, į ką mes orientuojamės. Žmogus, turintis reikiamų žinių ir verslumo gyslelę, yra būtent tas, kuris gali sukurti reikiamus sprendimus. Mūsų tikslas yra jam padėti“, – tikina G. Galkis.

Sieks padrąsinti abejojančiuosius

Pašnekovas labai norėtų, kad naujasis fondas pritrauktų kuo daugiau žmonių su patirtimi didelėse įmonėse. Dabar Lietuvoje gana nedaug tokių asmenų ryžtasi išbandyti save startuolių pasaulyje. „Man įdomiausias klausimas, kaip pritraukti žmones, dirbančius įvairiose įmonėse ir turinčius idėjų. Juk jie čia yra svarbiausi. Startuoliams skirtuose renginiuose dažniausiai sutiksi tuos pačius žmones. Taigi svarbiausias klausimas, kaip pritraukti naujų žmonių. Neturime tikslo ištraukti žmonių iš jų darbų, bet norime, kad jie išmoktų inovuoti ir sukurtų pridėtinę vertę sau arba savo įmonei. Juk yra daugybė istorijų apie žmones, kurie išėjo iš „Google“ ar „Microsoft“ ir sukūrė sėkmingą startuolį. Lietuvoje tokių istorijų labai nedaug. „Place I Live“ kūrėjas išėjo iš „Barclays“, bet tai bene vienintelis pavyzdys. Norime būti tuo užnugariu, kuris leistų drąsiau imtis savo idėjos“, – tvirtina „Blue Lime Labs“ bendraįkūrėjis.

Ambicijų naujojo fondo kūrėjams tikrai netrūksta. G. Galkis tikisi, kad jau po metų „Blue Lime Labs“ turės ką parodyti ir kuo pasigirti. „Per artimiausius metus norėtųsi padirbėti bent su 6–8 startuoliais, iš kurių bent dviem padėtume išsivystyti, gauti papildomų investicijų. Negaliu sakyti, kad jau per metus tikimės parduoti kurį nors iš startuolių, bet papildomų investicijų tikrai ketiname sulaukti“, – sako jis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai