„ŽALI ŽALI“ ĮKŪRĖJA: „PLĖSIMĖS, KAI TO REIKĖS KLIENTAMS“ (#)

Marija Rudzevičiūtė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 50 s.
Indrė Benevičienė - saulėgrąžų daigų verslo „Žali žali“ įkūrėja. Asmeninio albumo nuotr.
„Mes stengiamės kurti produkto istoriją, o žmonėms – sveiko gyvenimo pojūtį. Taip tarsi kuriame šeimos prekių ženklą“, – sako saulėgrąžų daigus auginanti Indrė Benevičienė (29). Prieš dešimtmetį šia idėja susižavėjusi JAV, Lietuvoje ją pavertė verslu „Žali žali“.

Su daigais susipažino užsienyje


„Tai tarsi likimas, nes viską sužinojau vasarą išvykusi uždarbiauti į Jungtines Amerikos Valstijas. Taip susiklostė, kad ten susitikau su Amerikos lietuve žaliavalge Loreta Vainius, kuri augino saulėgrąžų daigus. Ji tikra šios srities ekspertė. Ji rengė seminarus, mokė įdomių receptų. Pradėjau su ja dirbti, o vėliau man buvo patikėta dvi savaites prižiūrėti jos daigus. Taip visko ir išmokau“, – pasakoja pašnekovė.

Tačiau pažintis su saulėgrąžų daigų auginimu būtų ir likusi pomėgiu, jei I. Benevičienė prieš porą metų išeidama motinystės atostogų nebūtų sumaniusi kolegoms pagaminti salotų su šiais žalumynais. Rinkodaros magistro laipsnį turinti moteris sako, kad tuomet jai kilo mintis juos auginti savo šeimai, o tada išgirdo draugų priekaištų, neva negalinti jų užauginti ir jiems.


Taip Kauno rajone gyvenanti ir vietos nestokojanti jauna mama ėmėsi daigus auginti vis didesniam žmonių būriui, kol idėja peraugo į verslą – jau kone pusmetį jie per mėnesį užaugina net iki 100 kg saulėgrąžų daigų ir šis kiekis tik auga. To esą tiesiog reikalauja klientai.

Tačiau norime kokybės, kiekvieną sėklą išauginti užtikrintai. Taip pamažu ir augsime.
I. Benevičienė


Daug dėmesio klientams

„Daugiausia mūsų pirkėjų – moterys, taip pat šeimos, auginančios vaikus. Kai kurios mamos sako, kad vaikai daigus valgo kaip saldainius, nes jie labai skanūs, ir stebisi, kad nevalgydami kitų daržovių, šių žalumynų tiesiog prašo, – džiaugsmu spinduliuoja verslininkė ir žvilgtelėjusi į vyrą priduria: – Aš žmonėms kartais atiduodu visus daigus iki vieno. Vyras kartais net pykteli, kad namie nepalieku, nes jam jų turi būti visada. Bet kitaip negaliu – kai žmonės paprašo, iš karto ir atiduodu.

O klientai pas mus atsiranda pasklidus žiniai iš lūpų į lūpas. Vieni per kitus skambina, teiraujasi. Žinoma, padėjo ir parodos, svetainė ar socialiniai tinklai, bet labiausiai sužino vieni iš kitų. Tad augant klientūrai planuojame ir plėstis. O dabar prekiaujame iš namų, turgeliuose“, – apie verslo virtuvę pasakoja I. Benevičienė.

Mažą dukrytę auginanti moteris pripažįsta: „Tie daigai – kaip kūdikis. Turi jais rūpintis nuolatos, nes praleidus nors vieną žingsnį gali būti daug nuostolio. Tai tapo mano ir vyro gyvenimo būdu. Be to, labai įdomu bendrauti su žmonėmis, kurie juos perka, smalsu sužinoti, kaip jie tuo domisi ir pan.“

Mažiems daigams – didelė infrastruktūra

Verslas, kuriam, rodos, nereikia didelių investicijų, pasak pašnekovės, toks tik atrodo. „Juk saulėgrąžos neaugs šiaip sau. Tam reikia specialios aplinkos, infrastruktūros. Viskas ten vyksta lyg pagal laikrodį. Reikia išlaikyti ir tinkamą temperatūrą, ir drėgmę visais metų laikais. Tuo rūpinasi mano sumanusis vyras.

Konkurentų, žinoma, turime. Daugiausia jų sutinkame turgeliuose. Bet žmonės sako, kad mūsų daigai yra geresni – didesni, žalesni. Daug dėmesio skiriame ir pakuotei, kad viskas būtų ženklinta, pateikta informacija. Siekiame tokį gerą žemės ūkį atnešti miesto žmonėms“, – mintimis dalijasi I. Benevičienė.

Paklausta, ar tai jau galima vadinti verslu, moteris šypsosi: „Kadangi jau galiu užsidirbti sau atlyginimą ir jis didėja, žinoma.“

Verslas negimsta itin greitai

„Kokie tolesni planai? Kol kas norime įsidirbti su tuo, ko ėmėmės. Vėliau, kai žmonės sakys, kad jau reikia daugiau mūsų produktų, imsimės ir jų. Tačiau norime kokybės, kiekvieną sėklą išauginti užtikrintai. Taip pamažu ir augsime“, – tikina pašnekovė.

Pabaigoje saulėgrąžų daigus auginanti I. Benevičienė pasidalija įžvalgomis apie verslą: „Nė vienam puikiam verslininkui niekas nepasisekė taip greitai ar iš pirmo karto. Paklausę garsių žmonių, kiek jie kartų krito, kol tapo tuo, kuo yra, sukūrė tai, ką turi, pamatytume, kad viskas ne taip lengva. Tačiau reikia nebijoti, nes tik taip galima pasiekti tikslą. Be to, darbe reikia nuoširdumo. Taip atrasite savo veiklą. Nes žmonės jaučia, kad tai daroma nuoširdžiai, su meile. Taip pat svarbu gaminti produktą, kuris yra reikalingas. Kaip „Žali žali“ – ir sveika, ir skanu, todėl žmonės tai priima.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai